fredag 17 september 2010

Vad du är söt, min kära lilla Raffe

Jag red till paddocken idag, ja efter att ha brottats om huruvida jag skulle upp på ryggen eller inte. Det gick till slut, när jag ställde in Raffe i stallet och hoppade upp därifrån. Jaja..

I padocken väntade Hanna, Alice och Speeden. Raffe är ju inte van vid att rida med andra sådär så han hade lite svårt att koncentrera sig, synd för han gick kanonfint idag! När Speeden sen skulle hem fick Raffe lite panik och ville med. Dåliga erfarenheter sen tidigare gjorde att jag valde att bli rädd och hoppa av. HAn gör säkert inget mer än spökar, det är jag som är feg bara.
Jaja på marken så beslöt jag mig för att ha honom lös på ridbanan och busa lite. så det gjorde vi, hej vad det gick. Han hoppade tom ett litet hinder av bara farten haha. Och ja jag bjuder på två filmer på buset. Stäng gärna av ljudet så slipper ni ju höra mig.








Hur kan man liksom inte bli kär i denna bumling till häst? Så fort man slutar smacka så kommer han in i mitten och ska gosa. Kärlek!

I stallet fick han lite kli och olja, vilket vovvelito också tycker är himla gott

2 kommentarer: