måndag 6 september 2010

Jävla Jenny

Så jag satt o spånade om att det skulle vara coolt att ha en prickig ardenner. Jenny kommer då på den strålande idén att en Noriker skulle passa mig finfint. En Österrikisk arbetshäst.

Fatta schysst att komma med en grov pippi-häst. De används som arbetshästar men går att rida också. Är väl lite som nordsvensk kanske, ser ju inte riktigt lika grova ut som ardenner.

Fula är dom ju inte i alla fall. Finns i massa roliga färger.


Tinkern har fått en konkurrens alltså. Det dryga är att det finns en till salu i Sverige... billigt. O drar man till Österrike så..ja.. Fyyyy Jenny!

Red inte idag för övrigt. Hovis kommer på onsdag så med 2 tappskor och en 3:e som åker när som helst kändes det onödigt. Gos räcker långt.

Nu ska jag sova..o drömma om min bumling-pippi-pålle. Natti!

1 kommentar:

  1. Det är bara att du säger till så hyr vi en buss eller lastbil och drar söderut och köper prickeliner på auktion. ;) Jag skulle vilja ha lite andra roliga färger också. Om vi köper 10 var så kan vi starta turridning sen. Med 20 pers till häst så kan ju Håkan bara glömma att hans svampställen förblir hemliga! >:D

    SvaraRadera