torsdag 16 september 2010

Punka..vattenläcka..bra dag

Snälla snälla Jenny kom och hämtade upp mig idag. Vi drog till däckfirma o fick nytt däck fixat. Under tiden drog vi till Granngården men de hade inte så mycket nyttigt faktiskt. De hade specialerbjudande på hästfoder förvisso, 25%. Jag hade förväntat mig massa mer, var ju nyöppningsgrej i ny affär. Jaja..besvikelse.

Efter det hämtade vi däck sen hem o byta däck. Snälla Jenny hjälpte till o det var nog bra det. Underlaget höll inte riktigt för domkraften så den sjönk ner, Jenny stagade upp bilen med stenar medan jag fixade bräda att lägga under domkraften. Så till slut fixade vi däckbytet i alla fall.

Sen kom herr bonde (hyresvärd) förbi och grejade med värmesystemskåpet som läcker vatten. Nu läckte det inte bara där det "ska" utan på fler ställen så golvet var sjöblött igen. Härligt. Herr bonde skruvade o svor en del, drog sen till rörmokaren o fixade lite nya delar o skruvade ihop allt igen. Nu får vi se om det blir bättre.

Jag fick skura golv..vet ni hur härligt det är med vattenläcka intill kattlådorna? Kattsand + jävla massa vatten = grov lera som vägrar gå bort. Kul. Jag har skrubbat golv men gav upp. Får fortsätta en annan dag.

Ja det var min dag. Hur var er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar