onsdag 8 september 2010

Nya skor =)

Idag var herr hovslagare på plats så nu har pålle nya skor runtom. Min hovis är så sjukt duktig. Jag är tvärnöjd med honom. Jo alltså han är ju inte billigast i stan direkt men riktigt duktig. Han trollade Raffes fötter jättefina. Vi ska påbörja arbetet med att försöka få bort Raffes plattfothet, man får ta det lite i taget. Jag fick också beröm, han tyckte det redan kändes skillnad på Raffes hovar sen förra gången. Nu var de mer elastiska. Ja fotbad en gång i veckan + smörj med matolja + linfröolja i maten + ett kosttillskott för hovarna borde väl ge lite resultat. Men jag trodde inte det skulle komma så snabbt. Roligt!

Jag o Jenny tog en ridtur och Raffe ömmade nästan inte alls på grusvägen. Kändes konstigt att rida nästan..han är ju grymt öm fram annars. Vi tog ett par traver på stubbgärdena o jag försökte mig på galopp men det gick verkligen inte. Han bara sprang o sprang. Fort som ett as går det i traven, men någon galopp blir det inte. Han kanske inte orkar än helt enkelt. Eller så kan jag inte hemliga knepet. Han kan ju galoppera, jag har sett det. Vi får motionera och bygga mer muskler först kanske.

Ja.. nöjd o glad med fötterna på pålle. Nu nyduschad o ska väl i säng. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar