lördag 1 maj 2010

Hästdag..

Sov till typ 11 idag. Gick upp, käkade frukost o drog till Virre. Där lunchade jag hästar o sen tog vi in Tuvalurs för att hon skulle köras. Hon skötte sig himla bra faktiskt. Hon fick jobba rätt hårt o vi hamnade lite offroad men det gick hur bra som helst.
Efter det red vi Rovis o Ragata o det gick också bra. Rovis var lite öm i fötterna men annars var det lugn o fint. Hon åker ju på sitt betäckaräventyr på tisdag lilla hjärtat.

Så vi var klara vid 5, jag drog hem o käkade o 6 plockade jag upp Vikky för nästa ställ. Vi tog in hästarna o jag borstade Dido som faktiskt var rätt rar. Jag fick rida upp till ridbanan och var inte lika livrädd som sist. Framsteg! Jag red lite på banan, mest skritt. Man får verkligen jobba för att hålla igång honom så jag fick massa mjölksyra i låren. men det var gött att jag inte var så himla rädd längre. Han var ju snäll också.

Sen tvingade jag upp Vikky på Garre. Han var lugn när hon hängde på honom, men så fort hon skulle slänga benet över rumpan så fick han nog. lite bakskygg häst alltså. Men det ska vi väl kunna jobba bort. Han är ju så jäkla söt.

Nu är jag trött o hungrig. 8 timmars stalldag..hua..  Imorgon ska jag rida Rovis, sen hem till föräldrarna o bytlåna bil så pappi kan laga min bil. O måndag är det jobb o sen tinkerstallet. Det blir nog bra. Jag o Vikky kan ryka ihop o folk räknar väl med att vi ska göra det.. men då gör vi väl det. Vi överlever ju.
Håkan, mannen i tinkerstallet sa att jag var välkommen när som helst. det var "öppet hus" och de var bara glada för all hjälp de kunde få. Sån härlig inställning.. De är glada o jag är glad. Alla glada..  Jag ska väl försöka vara hos Virre 2 dar i veckan o köra/ hjälpa till med körning.. o sen vara hos tinkrarna 2-3 dagar i veckan o rida/gosa/tömköra. Det blir nog bra.. massa motion o mindre tid att käka godis.

Nu ska jag äta.. var till Max men köpte faktiskt en sallad. Så de så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar