måndag 10 maj 2010

Tinkerdag =) (+Titus)

Drog till stallet strax innan 6 o kom hem nu.

Jag, Vikky och herrn i huset, Håkan, tog en tur. Jag red och de andra promenerade med varsin häst. Håkan visade oss en stig i skogen och Dido hoppade ett litet dike, scary!
När Håkan vände hemåt med Garre fortsatte jag o Vikks en bit på vägen. Jag fick se lite ridvägar, kan alltid vara bra att veta. När vi vände hemåt bytte vi av så jag fick en promenad också, himla bra.

Hästarna skötte sig så bra så. Tror Titus blev trött på slutet. Han verkar inte ha ont längre iallafall så det är ju kanonbra.
Jag är fortfarande lite rädd för att rida Dido. Alltså, han är snäll, lugn och sävlig men jag förväntar mig att han ska vara som fjordingarna. När de blev rädda så backade de ner i diken, kastade sig, tvärvände..ja det var action. När de protesterade kom lite bocksprång och samma sak när de blev glada. Grejen är att Dido är en gigant i jämförelse och jag har inte en suck att sitta kvar om han skulle göra samma sak som fjordingarna. Så jag sitter liksom och väntar, minsta han lyfter på huvudet så tror jag han ska dö.
Han blev rädd två gånger idag, ena gången märkte jag ingenting men Vikky sa att "ja nu är han rädd". Andra gången gick vi in på en väg som han aldrig gått förut och då märkte jag att han ökade tempot lite och kikade. Men inget trippande, inget flåsande och blåsande, vi gick inte på sidan. Jag är skadad.. alldeles för van att rida galna fjordnissar. Men det går nog över och jag kommer känna mig tryggare för varje gång. Han verkar cool, verkar vilja bestämma lite bara, ha saker på sitt sätt, drar gärna tyglarna ur händerna på en så han får ha långa tyglar och sådär..men det dör man ju inte av. det blir nog bra det här. TACK Vikky! <3

Nu ska jag käka lite korv o tomater haha..orkar inte laga mat. Var SÅ sugen på pizza på hemvägen så det var tur att jag inte hade med plånboken. Jag har bara syndat en gång på hela helgen. Köpte chokladmousse igår.. dåligt..men det kunde varit värre. Inget pizza, inga hamburgare.. hemlagad mat o enbart chokladmousse. Inte ens någon cola. Jag är nöjd. Nu kör vi på.
Enligt vågen hemma har jag gått ner ett kg, men vet inte om jag vågar lite på det. Bättre att väga sig på samma våg o dum som jag var vägde jag mig inte hemma när jag drog igång. Men nu så.. ska bara fixa bilder också så är det igång på riktigt.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar