söndag 30 maj 2010

Hästhelg igen + mamma

Ja lång härlig helg det här:

I fredags var mamma här. Vi såg Sex and the city 2 på bio.
Den var väl faktiskt lite sådär. Den var ju bra men man märker att fenomenet är utdöende. Det börjar ta slut på idéer faktiskt. Men gillar man serien så är den klart sevärd.

Igår var jag o Jenny ut med älskade fantastiska Dido. Jenny gick med min o hennes hund och jag red. Mitt på ett gärde, utan ett träd inom synhåll, öppnade sig himlen och det började ösregna. Ingenstans att gömma sig, vinden gjorde att vattnet piskade i ansiktet. Värre blev det när det började hagla. Dido var inte glad alls, jag var ännu surare o Jenny var nog surast. Fifan, genomblöt blev man o haglet gjorde riktigt ont. Som tur var höll det i sig i 10-15 minuter eller nåt sånt bara, sen kom solen igen.
Vi hade tänkt löshoppa med Garre men eftersom vi var rätt genomblöta så ändrade vi planen. Vi tog lite hagträning istället. Han är rätt svår att få in från hagen så vi tänkte träna lite på det. Så vi tog med godis ut i hagen och ställde oss och gosade med Titus. Han fick massa kliande o pussar o godis. Till slut kom då Garre o käkade godis han också. Så kliade vi massor på honom och sen lämnade honom. Vi drog hem till Jenny så hon bytte om och på väg hem till mig stannade vi till i stallet igen och gick ut i hagen med äpplen i högsta hugg. Nu var Garre först fram av alla. Så alla hästarna fick lite äpple och sen massa gosande. Garre tyckte det var jättemysigt så vi gick ut därifrån innan han hann tröttna. Han såg måttligt förvånad ut.

Idag var vi iväg på bruksträning. Vi var mest med o kollade men det var roligt ändå och man lär sig ju massor. Det var en skitfin irish cob med, Herkules. Söt!

Har jag sagt att jag vill ha en egen häst? Jag skulle fan göra vad som helst för att kunna ha en egen tinker.

Jaja, imorgon är det ju dags för de där söta tinkrarna igen. Ska rida Dido och busa med Garre. Som vanligt så längtar jag redan haha.. länge sen jag hade sån längtan till stallet, är helt såld på de där tinkrarna.

Nu ska jag bara slappa dock. Sen en dusch o sen sova hyfsat tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar