onsdag 26 maj 2010

En mus i mitt hus

Igår när jag kom in i köket hukade Fjantskatt och morrade högljutt. Han hade nåt i munnen som jag inte alls såg vad det var. De andra katterna försökte närma sig men morret bara ökade i volym. Jag tänkte att han kanske hittat nån matrest eller nåt innan jag såg hans byte: en mus! Vet inte om han tagit den inne eller släpat med den in, men där var den iallafall, alldeles död.
Jag tänkte vara smart och fösa ut honom med sitt byte så jag öppnade dörren och började valla honom. Det gick bra tills herr hund la sig i och jagade upp katten på övervåningen. När katten visade sig igen hade han inte sitt lilla byte med sig. Så om ingen av katterna ätit den inatt finns det en mus gömd någonstans på övervåningen i mitt hus. Nasty! Fatta att vakna med en såndär i sängen..hua..

Min bil har blivit galen också. Den lägger av på tomgången lite när som helst. Oftast är det bara att starta direkt igen, men inte alltid. Spännande värre. Idag blev jag stående 3 mil hemifrån, 4 mil kvar till jobbet. Jamen yay vad roligt. Har fått hjälp av en snäll herre så förhoppningsvis kommer jag till jobbet utan problem imorgon. Får fixa backupplan annars så jag tar mig till tåget iallafall.
Bilen verkar mest surna när det är fuktigt..kanske nåt elektriskt? Det märks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar