torsdag 27 maj 2010

Jag vill ha en häst!

Jag vill ha egen häst så mycket så jag blir galen. Såg den här annonsen http://www.blocket.se/vi/27239580.htm?ca=8 o blev lite kär. Fin var han!

Nej men jag vill ha en egen. Någon att göra som man vill med, kunna rida när man vill, gosa med varje dag. Jag avgudar Dido o Garre o fjordingarna är störtsköna, men det är inte samma sak som att ha en egen att få älska massvis. Kanske därför jag blir ledsen i hjärtat när jag ser människor som inte tar tillvara på chansen riktigt. Skulle jag få chansen och möjligheten att ha en egen häst så hade jag bott i stallet tror jag.

Nu har jag ju inget stall då.. och inte riktigt ekonomin för att betala 1-2000 i månaden för stallplats, sen hovslagare, försäkringar, träningar o sånt utöver det. Men drömma kan man väl? O jag drömmer om en alldeles egen häst att göra vad jag vill med, varje dag, en kompis som förgyller tillvaron.

Tills dess får jag pussa på andras hästar och drömma. En dag kanske..

Jag o Virre tömkörde Yuri idag. Shit vilket humör hon har den hästen. Hon bara skulle faen inte jobba, ville inte fatta utan var bara arg. Sen svängde hon väl då men under protest och stora gester. Haha.. typisk röding.. Men hon är världens pussgurka i stallet, så söt o gosig..men shiet vilket humör. Den blir nog härlig när hon blir stor.

Imorgon kommer mamsen så ska vi gå på bio. lördag ska jag o Jenny härja i stallet, löshoppning och långtur står på schemat, söndag blir det bruks. Skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar