söndag 16 maj 2010

My Lord, är så jefla trött

Dagen började 7 imorse. Jag skulle med o kolla på fjordtävlingar och hjälpa Virre som skulle tävla. Så 7.30 ramlade jag in i stallet och vi begav oss iväg.

Först fick vi bygga dressyrbana, ja bära staket då. sen var det tävlingsdags och alla var jätteduktiga. Jag missade såklart den enda actionfyllda grejen då en häst valde att hoppa ut från banan.

Vid 13 var det lunch och sen dags för banbygge inför hoppning. Hoppningen var lite mer kaotisk. Var ett gäng som ramlade av och faktiskt väldigt många som vägrade. Ingen slog sig illa som tur var och alla var vid gott mod efteråt.

Tuvalurv gick superfint i dresyren, men blev dopad eller nåt i pausen för i hoppningen bara sprang hon. Det gick fort, alldeles för fort, men hon rev inte allt iallafall. Det blev faktiskt bara någon enstaka rivning och jag är förvånad över att hon lyckades hinna med att lyfta på benen.

Så, nu är man hemkommen då. Efter 12-timmar ute i duggregn. Trött, frusen och hungrig som en galning. Men det var en trevlig dag. Ska tömma kameran o kolla om det blev några bra bilder..men inte idag. Jag orkar inte.

Imorgon är det jobb och sen stallet som gäller. Rida Dido o ha lite tömkörningsintroduktion är väl det jag tänkt hitta på. Skoj skoj!

1 kommentar:

  1. Hej stumpan! Kom ihåg att du haft en bra helg när det blir tungt. Du är inte värdelös för jag älskar dig som du är. Det med att du känner dig värdelös är du själv som sätter den tanken på dig för det finns många som tänker på dig och älskar dig. Mormor är en stor fan av dig tycker att du är jätteduktig som bor själv och hon beundrar dig, det säger hon alltid när jag är hos dem. Så du är inte ensam i din kamp med att få det liv du vill ha. Kämpa på för vi tänker på dig. Kram.

    SvaraRadera