lördag 6 juni 2015

Pigg igår, trött idag



Igår var jag riktigt på hugget. Först jobbade jag och sen lekte jag trädgårdsmästare på kvällen. Tomaterna planterades i sina krukor, det är de i badkaret. Jag planterade om jordgubbar/smultron, det är de i blomlådorna. De flesta hade överlevt vintern men några hade dött så de togs bort. Sen hade några smitit så det satt 2 plantor invid väggen, en planta vid liljorna och en till i stenraden. De fick flytta in i blomlådorna.
Paprika sattes i en av de bruna krukorna. I andra bruna krukan planterade jag om och satte gräslöken i. De två små krukorna innehåller en jordgubbsplanta och en med mer gräslök. När jag skulle tömma en av krukorna där jag hade paprika ifjol var det massa små, små gräslök i. De fick en egen kruka.

Så nu har jag 2 tomma krukor. Vet inte vad jag ska ha i dom. I ena växer klöver för fullt. Den är faktiskt lite gullig. Den kanske får vara så helt enkelt. I andra växer bara ogräs. Krukan på trappen med smultron planterade jag också om och tog bort 2 plantor, det var lite trångt.

Det var väl ändå himla ambitiöst? Särskilt med tanke på att jag var hemma först runt 17 efter jobbet,

Sååå idag är jag helt död istället. Somnade sent, har somnat en stund på dagen. Det jag orkat göra är att jag packat in presenten till bröllopet i morgon. Ska hoppa in i duschen och tvätta håret snart, sen måla naglarna. Även om det absolut inte är en dag som jag borde vara pirrig över i morgon så är jag helt pirrig. Kommer kläderna bli bra? Hur ska jag ha håret? Hur ska jag sminka mig? Har inte festsminkat mig på flera år tror jag. Kanske glömt hur man gör? O tänk om jag åker vilse i morgon. Hua.. med tanke på hur stirrig jag är vill jag verkligen inte vara Ilone som är morgondagens brud. Då skulle jag nog ligga i en hög och gråta nu.

Hepp.. in i duschen med fröken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar