tisdag 2 juni 2015

Klart vi ska ut och plantera lite

Jag var hos föräldrarna idag och fick med mig tomatplantor hem. Lusten att plantera ut dom är enorm nu när det ösregnar och blåser storm. Hurra! Får hoppas på finare väder närmsta dagarna så jag kan få ut dom. Det är ju kul om de överlever också och inte regnar bort eller blåser sönder det första de gör.

I morgon ska det ju bli sådär väder, lite halvregn. Torsdag och fredag ska bli fint, lördag lite regn igen. Kul att mina rid-dagar är i morgon och lördag då. Bra timing verkligen. Ibland vore ett ridhus bra gött alltså, eller ridbana med tak iaf.

Jag ska klippa håret i morgon också. Min frisör är så seriös så jag fick ett påminnelse-sms. Vi får väl se om det blir bra. Jag har så svårt för sånt där. Jag hade en helt fantastisk frisör, men sen skulle hon sluta och sen dess har jag inte riktigt hittat rätt. Mestadels färgar jag sönder mitt hår alldeles själv och däremellan mutar mamma att klippa det. Inte så intresserad alltså.

I övrigt blir man ju så sjukt trött av det här vädret. Ingen lust att göra något mer än kanske sova en stund. Ska det inte bli vår snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar