tisdag 23 juni 2015

Materialist - javisst!

Ibland kan lycka köpas för pengar.

Jag har velat ha den här grimman i över ett år, säkert 2 år. Har bara hittat den i butiker i USA som inte skickat hit. Det är ett fint märke så grimman är liksom nog dyr som den är så en ev frakt på det vore liksom lite för mycket.

Hursomhelst. Nu såg jag att de sålde i UK. Jag har en barndomsvän som bor där och "hurra" hon kommer hjälpa mig att få tag i den. Åhhhhh lycka! Jag menar, vem kommer inte bli glad när man tittar på denna underbara skapelse?

Nu letar jag grimskaft att ha till. Skulle helst vilja ha ett vanligt i bomull , äppelgrönt och vitt. Det fanns matchande men jag tror det blir lite för mycket liksom. Hittade ett som hade varit ok
Men jag gillar inte panikhake. Jag binder sällan i grimskaft och när jag leder hästen vill jag ju helst inte att den kan slita sig loss. Dessutom.... på grimman är det mässing, alla som vet hur anal jag kan vara vet att jag inte står ut med mässing och silver tillsammans. Hade det bara varit ett vanligt flätat bomullsrep hade det inte varit några problem att byta ut haken, men på den här flätningen går det inte. Så tyvärr.
Det här skulle passa finfint...men.. det är 6 meter långt. 2 meter brukar räcka.


Men inte kan väl ett äppelgrönt/vitt vara så svårt att hitta säger ni? Jo det är det. De slänger ihop färger som en påtänd idiot kräkts upp, men grönt och vitt verkar inte få höra ihop. 


Man kan få alla möjliga, och omöjliga färger. Sen kan man få dom fluffiga också..ewww.
Men äppelgrönt och vitt, nej det är för wild and crazy.

Jag borde designa hästsaker. Då kunde man hitta fina grimskaft utan konstiga saker. Jag letade efter orange/svart/vitt jättelänge. Nej men orange/brunt/vitt verkade bättre. Sen ville jag ha cerise/svart eller cerise/marinblått. Visst.. men då slänger vi i lite vitt, eller brunt... eller grått. Man blir bara så trött. Jag begär inte mycket. Ett helt vanligt grimskaft i bomull i äppelgrönt och vitt. Med mässinghake eller sån modell så man lätt byter hake. Är det för mycket begärt? Ja tydligen.

Det var som när jag letade sötmalmsbett, tredelat, med fasta ringar. Det finns inte. Det finns verkligen inte. Jag har letat efter ett svart fleecetäcke med orange detaljer. Nepp. Jag ska sluta leta, jag hittar ändå inte nåt. Skrev till min kompis att om hon hittar ett äppelgrönt/vitt vanligt grimskaft där borta så får hon gärna köpa med ett.

Nu ska fröken äta nåt för blodsockernivån dök precis under tårna typ. Nattinatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar