söndag 21 juni 2015

Gott&Blandat

Igår fick Eldas blommor i håret, dagen till ära. Vi tog en liten tur och hann hem innan regnet. Eldas var på fantastiskt humör. lugn och harmonisk. Det är såna dagar man kommer ihåg varför han totalt stulit mitt hjärta. Dagar när han är som en ekorre, helt okoncentrerad, bufflig och otålig, ja då vet man inte riktigt varför man känner den kärlek man gör.


Jag hade foppatofflor på i stallet igår. Eldas tog ett steg åt sidan och där var min fot ja. Som tur var ställde han hela hoven på foten så det gick bra. Det gör knappt ont, är mest blåmärke.



Idag fick jag sällskap av en sällskapssjuk Korv. Vi gosade lite och sen fick jag sällskap när jag skulle rykta.

 






Eldas var på kanonhumör idag igen. Så harmonisk liksom. Vi åkte förbi en "kärlekshage" där en tjur gick med sitt harem. Tjuren är den ståtlige närmast kameran. 
Vi tog en lite längre, men lugnare tur idag. 80% skritt och sen resten småjogg. De förbannade bromsen har vaknat till liv. De kunde ha sovit sig igenom hela sommaren för min del. Dags för flugsprayer och flugtäcke strax då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar