torsdag 26 april 2012

Pix

 

I morse väcktes jag lite försiktigt av någon som slickade mig på armbågen. Jag misstänkte att lillfis var nödig så jag gick upp. Hon ville inte riktigt vänta på att jag klädde på mig, då hon inte hoppar ner från sängen själv, så när jag försvann ur synhåll kom en fin gäll ylning. Toka..
Väl ute så var hon nödig ja, hon kissade 2 gånger till och med. Duktigt att säga till sådär. Än så länge har vi inte haft några olyckor. Får se hur det blir när hon börjar lämnas ensam lite. Nästa vecka har jag några möten så vi får smygstarta då. 

I förmiddags när vi var ute lämnade jag då ytterdörren öppen. Vi var på stora gräsmattan intill min tomt och när Pixie ansåg sig färdig så drog hon iväg i full galopp in i huset. Hon hann vara inne i ungefär en sekund innan jag fick se Fjantkatt rusa ut med Pixie hack i häl *s*. Hon såg genomlycklig ut, det gjorde inte han. 
Men det går bra med katterna annars. De är inte rädda för henne alls, men de tycker hon är dryg när hon försöker ge dom nacksving eller springa över dom. Annars kan dom lugnt passera varandra eller nosa. Jag tror mest de behöver ett lexikon så de kan kommunicera bättre. 

Pixie är verkligen full fart eller ingen fart. Det finns inte mycket mellanläge där. Endera slappar hon i soffan, eller så leker hon studsboll. Just nu är det soffan som gäller och hon drömmer för fullt.

Zaxon har vant sig lite, han struntar i hennes små kax-försök mer och mer. Det är ju bra, tycker han kan ignorera hennes morr och bjäfs så kanske hon slutar. Hon vaktar mig och tycker inte att Zaxon får vara med. Men eftersom hon åker ner från soffan vid varje antydan till morr, och får godis när hon inte morrar åt Zaxon, så hoppas jag det ger sig snart. Zaxon väger liksom 7 gånger så mycket som henne så han skulle kunna sätta sig på henne bara, men han är ju snäll min pälskeling. Pixie har försökt nypa honom någon gång också, men han har så lång päls så han märkte det inte ens. Men det lägger sig nog, annars får väl damen sluta vara i soffan och mitt knä ett tag. I sängen går det bra, då är det inga sura miner.. fast Zaxon är alltid där först förstås.

Jaja, jag ska softa lite. Vi har precis hämtat posten och fått hem en ursöt t-shirt till lillfis. Jag är fånig, jag vet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar