lördag 28 april 2012

Dåliga magar, bad och vovvens onepiece


Lillfis har varit lite dålig i magen i natt. Vovvarna fick pölsa igår och det blev nog för fett. Vi har sprungit ut lite i natt men inga olyckor inne!

Så idag blev det bad. Jag körde bakteriedödande schampoo då hon har rätt mycket finnar och sånt. Jag fick äntligen användning av ett par peelingvantar jag fått av syster (tack)! Så först schampoo, sen skrubbade jag in neutrogena black head cleanser så får vi se om vi kan få bukt på pormaskarna, hade vantarna och gnuggade lite. Att bada var inte ens lite roligt, Pixie försökte mest rymma.

Efter badet gick vi till sängen och gnuggade Pix torr med handduk, sen fick hon en dusch av Vetriderms mjukgörande spray som mjukgör både hud och päls. Schampoot är rätt uttorkande så det kan behövas. Men vi ska ju vinna över finnar och småsår.Nåja, hon fick prova sin overall idag..eller sin onepice *s*. Det blåser halv storm ute så ville inte att han skulle frysa när hon inte var genomtorr. Det var inga problem, full fart som vanligt. Jag hann fånga lite av det på film.

Nu blir det sova i soffan en stund tydligen. Pixiebus har slocknat.







O nu fick jag tag på middagssällskapet som glömt bort mig. Jag är SVINHUNGRIG eftersom jag väntat sen typ 13-14 på att vi skulle käkat..så jag ska fixa mat nu. Härrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar