onsdag 4 april 2012

En förmiddag på travet

I förmiddags begav vi oss till travet för lite Pollymotion. Jenny och Evelina packade Polly och jag mötte upp vid travet. Pollyboll ser redan rutinerad ut i stallet, står bara där och halvsover, taggad som en sömngångare ungefär. Hellre det än en tokig häst förvisso. När de var påklädda och klara var det en ponny (vad gör ponnysar på travet? Det var inget russ) som vägrade gå på transporten så vi gjorde en insats. Sen bar det av till rakbanan. Det var ju strålande sol och inte så mycket vind idag, skönt.

I början var Jenny själv, sen kom tre hästar till. Den ena joggade mest men de andra två kutade som as, jäklar vad det gick. Polly är inte på den nivån ännu men hon har väl fullt upp med att växa, hon är redan enorm och är fortfarande bakhög. Polly skalade sin tid med 20 sekunder sen sist så det går framåt, det är ju faktiskt bra.
Efter det fick hon en skön dusch och det var när en annan häst stod i spolspiltan bredvid som man verkligen såg hur jäkla stor hon är den damen.

Nåja jag tänkte bjussa på några kort och om Jenny protesterar så får hon ropa.
 Pollyboll spanar på oss tror jag bestämt
 Hon har fortfarande ett öga på oss
 Proffsigt minsann!
 Bonus på dundrande häst #1
och # 2

Det var en himla trevlig förmiddag!

Jag tänkte avsluta med att berätta att enligt Zaxon är jag en hundplågare. Han får Aldrig någon mat den stackarn. Bildbevis på uthungrad, bedjande hund;

Ni ser va? Stackars hund!
(jag hade en skinkmacka på bordet och hade fräckheten att äta den själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar