lördag 7 april 2012

Alla feta kvinnors egoboost

Jag kunde som vanligt inte somna i natt och hamnade i en värld av BBW-boostande sidor. En värld där feta kvinnor inte behöver ursäkta sin existens, där tjockisar är sexiga, där kurvor är positivt och där man får äta sin jävla tårtbit utan att fundera på vad resten ska tro.
Jag känner att jag sviker mig själv lite när jag hatar min kropp. Det är ju min kropp, det är ju jag, varför hata den då? Bara fixa det som fattas för att du ska bli nöjd, dvs bättre hälsa och kondition, och älska kurvorna sen. Jag står ju inte bakom dagens smalhetsideal, men ändå kan jag inte visa upp mig själv? Det är ju dubbelmoral så det skriker om det! Jag tycker plus size modeller är enormt vackra. De utstrålar femininitet och kvinnlighet, nu kan man inte kalla dom tjockisar förvisso, mer mulliga, men ändå. Så är jag en svikare?

För alla modemedvetna tjockisar där ute kan jag tipsa om http://beyond-sizes.com en svensk blogg som handlar om både mode för större kvinnor men också kampen i att få vara stor. Visste ni att det finns barnböcker om bantning t.ex? Hur sjukt är inte det?

Domina Dollhouse har ju sjukt coola kläder för stora tjejer. Om jag vore rik så.. Lite vintage, galet, prickigt och färgglatt. Inga tälttunikor i dova färger så man syns så lite som möjligt.

http://heyfatchick.tumblr.com/ är en sida med bilder på coola tjockisar

Kolla också definitivt in http://volup2.com/ en nystartad modetidning med alternativa modeller. Volup 2 heter den då. Det är väl mer ett magazin med massa modebilder och alla modeller är ovanliga i modellsammanhang. Majoriteten är plus size, någon sitter i rullstol och någon är jättegammal osv.

En till är Plus model magazine där man hittar mode för större kvinnor

Jag avslutar med bilder på Tess Munster. En grymt vacker, rejäl, plus size modell. Vem sa att fat can´t be beautiful?







hur snygg får man bli egentligen?

Så alla stora kvinnor därute: sträck på er, känn er vackra så kommer resten av världen också se dig som vacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar