lördag 11 februari 2012

Jag har världens mest fantastiska mamma

Ursäkta frånvaron men jag har haft besök sen i måndags. Då kom nämligen min underbara mamma på besök. Jag mår ju inte alls bra just nu så hon ville ge mig lite omtanke och kärlek. Jag visste inte riktigt om jag orkade med besök men det var så jäkla gött att ha henne här.

Veckan har inneburit en del krigande med försäkringskassa, doktor och jobb. Jag tror inte jag hade orkat ta mig igenom det utan min mamma. Min kämparglöd försvann totalt och mamma fick ta kampen mot alla jäkla myndigheter ett tag.

Jag är ledsen för att min ledsenhet gjorde min mamma ledsen. Samtidigt känns det så skönt att veta att hon finns där vad som än händer. Jag har världens bästa mamma helt enkelt. Så den här veckan har jag ätit hemlagad mat varje dag. Mitt hem är mer välstädat än någonsin och min frys är packad med hemlagad mat. Hur kan man ha sån tur egentligen?

Kort sagt: Mamma jag älskar dig. Tack för den här veckan!

4 kommentarer:

  1. Som mamma vet jag vad det innebär att oroa sig för sina barn. Jag vet vad det innebär att älska sitt barn så det värker i hjärtat och jag vet att valet att ställa upp är enkelt när barnen ber om hjälp. Vad jag också vet är att det gnager en ständig oro inom oss mammor att det hemska ska hända, att vi inte gjort vår läxa som mammor tillräckligt väl och att vi därmed är en del av orsaken till våra barns dåliga mående.... det är priset vi mammor betalar och vi gör det om och om igen. Så ett sätt förutom ditt fina tack till din mamma är att se till att du själv mår bra och tar ansvar i det. Det kan låta enkelt men är inte menat så. Att vara sin egen bästa vän och ta hand om sig är vad vi mammor önskar att våra barn gör. Det önskar vi mest av allt i hela världen och det önskar jag att du också gör!! Jag är inte din mamma men jag är din vän och du betyder mycket för mig! Draken >3

    SvaraRadera
  2. Tack fröken Drake =) Jag kämpar på, när jag inte längre kämpar för min skull så är det mina föräldrar som håller mig på banan. Jag har tur som har dom och önskar att dom kan få frid i själen genom att slippa den gnagande oron för mig. Tack för din omtanke fina du!

    SvaraRadera
  3. Jag ser i mitt första inlägg att jag är fullständigt värdelös på att göra <3..... här fick du ett rättvänt! Draken

    SvaraRadera