lördag 18 februari 2012

Feberblöta lakan

Något är på gång i min kropp, den mår inte bra.
Det började igår kväll. Jag kände mig lite olustig sådär och det kändes som om jag inte fick tillräckligt med luft. Somnade på soffan och gick sen upp i säng. När jag landade i sängen var huvudet jättetrött men kroppen pigg men till slut somnade jag. Man kan lugnt påstå att jag kallsvettades. Först känner man ju inte av det, men jag gick upp på toaletten och när jag kom tillbaka kände jag hur kudden och lite av madrassen var iskalla och alldeles blöta. Härligt. Fortsatte svettas hela natten så var helt blöt i håret i morse.

Jag skulle varit till stallet och träffat Carina idag men fick ställa in. Har sen sovit större delen av dagen och kallsvettats. Men nu när jag tempade så ser jag att jag inte har feber men kallsvettas ändå. Varför?



Det skulle kunna vara någon konstig insättningseffekt på medicinen förstås. Jag har känt mig lite småspeedad några dagar men nu är det mer ångest som gäller. Tömde brevlådan och fick se räkningar och fick ont i magen direkt. Ska bränna upp brevlådan tror jag, aldrig nåt bra i den. Ja en kallelse till cellprovstagning också som jag inte heller vill gå på. Trött och har ingen lust till något. Disken hamnar i diskhon istället för i maskinen för att jag inte orkar tömma den. Det kommer säkert bli så vid varje medicinhöjning, först lite förhöjt läge, sen plana ut.. tills vi hittar rätt dos.


Nepp ska ligga i soffan och halvsova. Jenny skulle kommit hit men fick avboka det också ifall jag har nåt som smittas, man vet inte..kanske har böldpest.

Om någon är skridskosugen kan jag också meddela att gårdsplanen funkar finfint som skridskobana. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar