torsdag 16 februari 2012

My hero!

Dagens hjälteinsats står Bebiskatt för (svart). 
 
Fjantkatt (vita) var ute på äventyr och ropade vid dörren som vanligt när han tycker det är dags att komma in. Jag gick för att öppna och Bebis följde med. Fjant slank in men Bebis var toksnabb och blockerade vägen för Fjant och morrade högt. Mina katter morrar bara när de har godis eller byte. Så jag jag kikade på Fjant och mycket riktigt hade han med sig lunchen, i form av en mus, in. Bebis ogillade bordsskicket (eller försökte hota sig till bytet) så han vägrade låta Fjant passera utan spände blicken i honom och morrade högre. Fjant ville inte ta striden utan vände och sprang ut med lunchen igen. Det var tydligen gott för det enda som är kvar på trappen är en blodfläck. Så tack Bebis för att jag slapp panikjaga ett stycke katt runt i huset. Vill inte vakna med smålik i sängen *ryser*. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar