fredag 3 februari 2012

Internetmyter - sant eller falskt?

Alla som med fasa och avsky skickade runt protestlistor mot bonsai kitten för 10 år sen kan väl räcka upp en hand? *hand upp* Jag gick på denna myt, men vet nu att det bara var bluff och båg. Ett skämt som gick så långt så FBI blev inblandade.

Internet är fullt av listiga skämt och skickliga bedrägerier. Det finns hur många myter som helst egentligen. Så hur ska man kunna veta vad som är sant? Ja en hjälp på vägen är en sidan jag hittade som heter Snopes  Det är en sida där man testar internet myter. Är bilden fejk? Är det hela en lögn? Här kan du kolla sanningshalten i sånt du ramlar över som verkar för bra för att vara sant. Kanske slipper du lite ilska över det du hittar på nätet om du vet att det bara är bluff och båg.


Sen vill jag tillägga att min mamma är världsbäst. Tack för att du finns! Om alla hade en mamma som min mamma så vore världen ett bättre ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar