lördag 18 december 2010

Shop til U drop

Jag inleder med att jag såg världens finaste överkast idag på IKEA. Åhhhhh vill ha! Men 300? För ett överkast? *snyft* Det var så blankt och mjuk och lila och fint. Åhhhh…

Jag och Jenny gjorde marieberg osäkert idag. Först in på Granngården dock. Jag HATAR nya Granngården. De har bara skit, utbudet har blivit sämre och affären är kass.  Den var mycket mysigare förut. Men jag skulle ha halmpellets och det hittade jag så det får bli marsvinens nästa inredning.

Sen marieberg. Chai Latte från EspressoHouse som var så sjukt god. Chai Latte är verkligen som godis. Synd att den från Espressohouse innehåller helt galet massa kalorier och hemgjord inte är alls lika mycket godis. Jaja.. Jenny shoppade julklappar. Jag shoppade vindrutetorkare på Jula. Spännande värre.

På Ikea käkade vi julbord. Tips! Fanns rätt mycket att välja på och var ju klart ätbart. Så såg jag ju då detta fantastiska överkast… Men Jenny såg några rosa ljushållare med ljus i

Jag köpte två och tänkte ha dom som glas sen. Jag är ju glas-och muggoman om ni inte visste det. Älskar glas och muggar, gärna ovanliga och jag har inget behov av att ha hela uppsättningar likadana. Matcha får andra göra, jag impulshandlar. Så nu har jag två nya, måste bara elda ur ljuset först.

 

Efter det drog vi till stallet där 2 kattungar lämnade boet för sitt nya hem. Fixade lite och åkte sen till Jenny. Jag stirrade på henne när hon bakade, inte alls i hopp om att få lussebullar. hundarna härjade lite och ja.. det var dagen.

Nu ska jag snart försöka sova. Kunde inte somna igår så runt sisådär klockan 2 möblerade jag om i sovrummet. Behöver lite hjälp med att borra upp en hylla bara. Hittade många bra grejer under brudkistan också. Värsta skattgömman. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag bara kunde snabbspola en vecka fram i tiden. Begravning över, jul över och lugnet infinner sig åter. Imorgon ska jag greja julkort förresten. Har ju fotat egna. Framkallade ett superfint kort på älskade mormor och morfar också. Sjukt att tänka på att hon inte finns. Hon har ju alltid funnits. Jag har aldrig levt utan mormor, då kan hon väl inte bara sluta finnas?

Nej inte fastna igen. Hopp i säng. Mitt hjärta svider lite idag. Saknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar