fredag 2 oktober 2015

Tacosmys för 1 person?

Jag har varit så himla sugen på tacos länge, men som ensamstående känns det så himla ovärt. Tacos är ju liksom socialt, mysigt. Det är en hel grej kring tacos, inte bara äta sig mätt. Så att greja med allt själv känns helt enkelt för jobbigt.
Men igår slog jag till och gjorde en tacopaj, den blev helt okej så nu har jag iaf fått lite av tacosmaken.

I övrigt är det ju fredag. Jag har jobbat till 18 i två dagar och känner mig lite sliten. Det är hyfsat lugnt på eftermiddagarna, men ändå. Jag blir så j*a irriterad också. Bara igår sen eftermiddag och på förmiddagen idag har det mystiskt försvunnit 3 herrplagg. Sluta sno saker! Vi gick igenom vid kläderna, hängde allt ordentligt och rensade ut lite sommarplagg igår på em så jag vet att det inte fanns en enda tom hängare då. Idag hittade jag 3. Jag blir så trött.. Nej det är inte mycket pengar, men själva grejen stör mig. Nu de här veckorna går alla intäkter oavkortat till Världens Barn också. Allt dom snor är mindre pengar dit och vi är ändå bara EN butik. Tröttsamt. Man ska ju inte behöva punktmarkera folk som kommer in i affären. Damkläder snos inte alls i stort sett och då är damavdelningen ändå typ 5 gånger större och lika avskild från oss den. Surtant deluxe.

Håhåjaja.. Eldas kommer bli snygg i vagn nu snart iaf. Har ett knallcerise däckelunderlägg och igår hittade jag knallcerise boots. Man ska ju synas på hösten? Skär sig underbart till röd vagn också. Hade kanske varit snyggare till svart, eller silvervagn. Aja..


Det är nu jag brukar gå i ide ungefär. Vid den här tiden ifjol la jag ner allt med stallet och var inte tillbaka förrän mars..typ? Så jag måste hänga i, kämpa mot hösttröttheten och tvinga mig hålla igång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar