onsdag 30 september 2015

Ibland är det extra roligt med djur. Eller?

Skitdag i stallet idag, fast ganska bra ändå.

Det började med att hästarna stod allra, allra längst bort i hagen. Inte kom de när jag ropade heller, de tittade lite bara. Så det var ju bara att snällt gå dit och hämta Eldas. Halvvägs tillbaka till stallet kom Eldas på att han visst är ensam, vänder och drar i full fart tillbaka. Jag hade inte en suck att hålla i honom. Happ, bara att gå på en promenad igen då *suck*.

Så kom Cissi och skulle hämta de andra hästarna, då hade de fått idiotsjukan allihop. När Cissi kom läääängst bort i hagen fick de en knäpp och sprang upp mot stallet allihop. Uppe vid stallet kunde 2 av 3 hästar fångas. Den 3:e tänkte inte vara med idag så hon drog ut i stora hagen igen. Till slut blev hon fångad också.

Ridturen gick okej. Vi gjorde sällskap med Harona, som kördes, och Felicia red Lilleman. Jag ville rida lite mer ordentligt så jag gick ut på gärdet och tänkte jobba igenom Eldas lite. Det kunde jag fetglömma. Att lämna kompisarna bara sådär innebar att han mest hyperventilerade och inte lyssnade alls. Men jaja, vi överlevde ju och var inte jätteosams. Trots att jag typ bara skrittade så var Eldas så stressad så han var genomblöt av svett. Alltså det droppade av honom. Hovskägget var blött och det rann droppar i ansiktet. I stallet fick han dusch och käk.

I hagen skulle jag vara snäll och plocka in en grimma som någon lämnat mitt i hagen. Jag höll i trådarna till öppningen när Lilleman såg sin chans och hoppade "över" trådarna. Tanken var nog att hoppa över men i verkligheten hoppade han igenom, fastnade och drog med lite stolp upp. Happ... Sen stannade han efter 3 meter och såg så snäll ut. Såå när jag öppnade och föste in honom promenerade Mumrik ut istället. Ja varför inte liksom? Han var lättfångad iaf så alla hästarna hamnade i hagen.

Eldas då? Jorå han rullade sig i leran så fort han bara kunde. Tack för den. Tack för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar