tisdag 6 oktober 2015

Är man på marknad ska man synas


Vi tog marknaden strax efter lunch och tänkte att det kanske inte skulle bli så mycket folk då. Hundarna fick på sig västar så dom skulle synas och slippa bli trampade på. Det gick bra, på de ställen där det blir korvstockning bar jag Pixie igenom värsta skocken, men annars var det inga problem.
Folk är ju lite roliga ändå. Man får frågan "dom bits väl inte?" Eh jo, jag tar med mordiska hundar ut i trängseln utan munkorg och ser hur många de lyckas bita innan dagen är slut. 
Det var lite lagom med folk, mest pensionärer. De passar väl också på innan strömmen av barn kommer. Vad vi kom hem med? Hundgodis i mängder och en lite påse marknadsnougat till mig *s* Funderade på strumpor men orkade inte riktigt engagera mig. 

Annars var det väl som det är på marknad, massa godis, korv, strumpor, kläder, leksaker och annat smått och gott. Det var roligt att se att massa gårdsbutiker var där. De sålde ostar, honung, sylt och köttprodukter. Sånt gillas.

Det jobbiga var att Zaxon var jättedämpad. Vet int eom han fick ont av att hoppa ur bilen kanske, han gick och släpade benen efter sig och såg verkligen gammal ut. Ångesten slog som en knytnäve i bröstet. Han haltar inte eller så, går bara så himmelens sakta. Nu när vi kom hem bara drack han vatten och däckade. Försökte ge hundgodis men det ville han inte ha. Skinka gick bra dock. Han blev väl slut stackarn.

Hursomhelst sitter jag med full ångest och gråten i halsgropen. Ska beställa nytt tillskott för lederna (vårt är slut) Sen ska vi ta vaccin nu i dagarna och då ska jag prata med veterinären om han kan få smärtstillande eller antiinflammatoriskt att ta en stund så får vi se om han mår bättre. Om enda felet är stelhet bak men han är pigg annars vill jag väl testa iaf. Han har ju bra dagar också då han busar och springer, hoppar upp i soffan utan problem gör han också. Usch.. ont i magen. 

Det blir vila ikväll. Jag ska hålla koll på Zaxon och se så det inte hände nåt knasigt med honom. Är han okej får han massage ikväll.

Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar