tisdag 22 september 2015

Dåså, sista tandis för den här omgången

Ja jag kom iväg för att dra tanden idag. Svetten rann, jag trodde jag skulle kräkas av nervositet och höll på att börja gråta i väntrummet.
Jag tänkte också i min enfald att tanden borde gå hyfsat lätt att dra. Det var ju ingen som man skulle behöva skära fram eller så och inte trasig i olika bitar. Ja hej det kunde jag ju tro. En envis jäkel som inte tänkte lossna. Hon hade små stänger att bända med, olika tänger att rucka med och vicka fram och tillbaka. Det knakade och rann blod. Så gav hon upp och delade tanden. En jäkla massa borrande blev det och då menar jag massor. Hon borrade-försökte bända loss tanden-borrade-bände lite till osv. Det tog 30-40 minuter att få ut den jäkla tanden men till slut kom den. Det gjorde ju inte ont, fick massa bedövning, men var obehagligt och otrevligt. Det låter en del och känns som hon skulle dra ut hela huvudet ibland.

Nu blir det värktabletter några dagar. Ingen fysisk aktivitet, då kan man dra igång blödningen igen.

Bilen då. Jo den var inne på verkstan och visade nåt med lambasond. Tyvärr visar det inte vilken. Det finns två fram. Men gubben plockade ur och satte i igen, grejade lite och sådär. Tyvärr visar inte motorfelet fel direkt. Så har det ju varit hela tiden. Jag har släckt lampan så har det gått allt mellan 1.5 vecka till 2 dagar innan det lyser igen. Det gör felsökningen lite svårare eftersom det inte betyder nåt att lampan är släckt.
Tipset var att om det kommer tillbaka får jag åka till Toyota och be dom kolla med datorn och sen tala om ifall det är höger eller vänster fram som krånglar. Han gissade glappt nånstans eftersom det kommer och går. Hursomhelst. Besöket var alldeles gratis (tack!) och bilen är inte döende iaf.

Sen fick jag besked idag om att jag kom med i KBT grupp-behandlingen. Så 12 måndagar kommer jag göra det, sen hemläxa däremellan. Skulle ha startat nu på måndag men då ska jag med till veterinär med Nahjar, men det gick bra att jag startade veckan efter. Det blir spännande tror jag! Jobbigt antagligen, men nyttigt.

Ja det var väl alles. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar