söndag 27 september 2015

Matbesatta djur och knölar i armhålan

Zaxon har alltid varit besatt av sånt som går att äta. Han är en riktig tjuv och snor allt inom räckhåll. Ta upp kött för att tina är en konst om man inte ska ha det i kylen. Glömmer man bort sig och lämnar bröd på diskbänken är det borta. Disk hämtas ut diskhon osv. Han är en tjuv!
Nu har han tagit det ett steg längre. Idag hittade jag inte diskborsten. var fanns den? Jo i Zaons lilla ätkorg. Han har en hundkorg som är för liten för honom men där han äter sina grejer. Han ligger med framändan i korgen och äter vad han nu äter på. I den korgen hittar man tomma förpackningar, bestick, porslin osv. Jo han snor disk om den står framme också. Idag hittade jag ju då också en diskborste där.
Värst är när man hittar gafflar i soffan, det gör himla ont!

Jag lagade mat idag och hällde upp i matlådor. De fick stå framme för att svalna av innan kylskåpet. Så hör jag ett lock på burken hamna på golvet och ropar genast till Zaxon. Går ut till köket och då r det Fjant, kattskrället, som petat av locket och snabb förser sig med innehållet.

Jo mina djur får mat. Katterna har alltid mat framme eftersom de är utekatter som kommer in lite hur som helst. Hundarna får på förmiddag och kväll. Ändå är mitt hus mattjuvarnas paradis typ. Zaxon blir bara värre med åldern också.

Knölen då. Jo jag upptäckte nyss en knöl i armhålan. Smått hypokondrisk tänkte jag direkt cancer..men nja vettefaen alltså. Knölen är som en stor vindruva och den ömmar. Jag har inte kännt nåt innan utan det bara dök upp idag. Tänker att en tumör väl borde växa fram lite långsammare. Var hos doktorn för några veckor sen som klämde i armhålorna för att känna på lymfkörtlarna så hon borde ju märkt nåt. Sen ömmar den en del också. Är säkert en körtel eller nåt. Jag ger det väl nån vecka innan jag panikslaget ringer VC.

Snart tänker jag sova. I morgon ska jag med Cissi och Nahjar på uppföljning på kliniken. Får se hur hans ben ser ut då. Det blir nog en lååång dag igen. Det tar sån jäkla tid. Men i morgon borde vi slippa röntgen i alla fall. Men antar han ska kollas, sen kanske bedöva och kollas igen. Sen har Cissi passat på att boka in equiterapeut och tandläkare när vi ändå är där och allt finns samlat. Så vi får se hur det går med allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar