torsdag 17 september 2015

Alltså.. alla hetingar börjar ju bli gubbar. Vad händer?!?

Hamnade i Youtubeträsket och insåg att alla mina bästa band numera innehåller gubbar. När hände det? Medlemmarna i Rammstein närmar sig 50 liksom. 50! När slutade herr Lindemann (sångaren) vara en av de absolut sexigaste männen på jorden?
Kolla videon nedan och gråt.



Gubbar liksom. Jämför med:

Sorglig är vad det är. Slipknotgrabbarna är nog över 40 de flesta också. Vad hände? Såna där ska ju alltid vara unga och "på". Kolla Marilyn Manson, han orkar ju inte engagera sig alls längre. Det finns liksom ingen eld kvar.
Tänk då hur de som diggade Rolling stones ska känna. De gubbarna hör väl hemma på ålderdomshemmet snart.

Jag har lite ångest för att jag inte har koll längre heller. Jag har ingen aning om ifall det kommer nya förmågor. Kommer det nya Rammstein/Slipknot/Korn/Manson osv? Eller är den musiken på utdöende? När jag var ung hade jag järnkoll. Åh den ljuva ungdomen när man orkade engagera sig och brann för sin musik. Jag visste alla band, när de släppte skivor, vilka nya som dök upp, vilka band som låg i fejd med varandra. Jag hade kontakter i USA, kände folk som jobbade på turné med Slipknot och liknande band. Fick massa skvaller, hängde i fangrupper osv.
Nu då? Nu är vi vuxna, sitter med massa ungar, tråkiga jobb, villa och volvo liksom. Ingen orkar engagera sig, ingen finns kvar. Den tiden är över, den där när fans till olika band krigade för deras skull. När man satt vaken hela nätter för att MTV livesände Rock am Ring. När musiken var så stor del av ens liv. Jag hade vissa låtar att gråta till, andra att skrika ut min ilska till, skivor att bara existera till. Besvikelsen när favotritbandet släppte en dålig skiva (Iowa-Slipknot någon?) och hoppet om att de ska hitta rätt igen.
Föraktet man kände mot "kidsen" som köpte en band t-shirt och försökte verka coola utan att VETA nåt om bandet. Herregud alla kan ju lyssna på radio. Ska man vara ett fan ska man veta allt om bandet också. Jäkla posers.

Nu lyssnar jag knappt på musik ens. Har radio på i bilen och det är allt. Förr var musiken livsnödvändig. Jag jagade bootlegs på favoritbandens obskyra första demos. Nu? Jag vet inte ens vilka som släpper nytt längre. Det värsta är nog att jag inte har koll på något nytt. Allt å radio är ju liksom "radioskrål". Det är ju inte MIN musik. Men kanske dyker det inte upp några nya metaltokar längre? Inga maskerade typer som vrålar, inga tyskar som leker med eld? Vad ska dagens barn då lyssna på? Pop? Soul? Usch... tragiskt.
Läste en intervju med Till förresten, sångaren i Rammstein. Han sa att hans barn hämnades på honom genom att gilla typ Coldplay *s* Fatta den.. Hade jag haft barn hade dom väl gjort uppror genom att gå igenom hela livet utan att någonsin färga håret, enbart lyssna på radioskrål och bara använda kläder i vitt, grått och svart. Mönsterbarn i andras ögon och en liten sorg i mina. Jag försökte påverka syrrans lite. Köpte lite metalkläder när de var bebisar. Insåg att de aldrig fick använda dom och gav upp. Men.. tonåren kommer ju.. kanske kan peta in lite metal då? Fast jag fick mitt första kassettband med KISS när jag gick i lekis. Det började tidigt för vissa.

Näe usch.. ett långt inlägg om att bli gammal och ha tappat glöden. Var tog glöden vägen?

Apropå det hittade jag herr Lindemans sidoprojekt (återigen, Rammsteins sångare). Jag hade ingen aning om att han pysslat med det. Rammstein sjunger ju på tyska. Det är väldigt provocerande texter... men på tyska. Då räknas det inte. Nu är texterna på engelska. Då blev det värre.
En låt handlar om att vara missnöjd med sitt liv, gilla sex utan kondom och därför förespråka abort. En annan låt handlar om att älska feta kvinnor. deras sladdriga r*vhål och att det är svårt att hitta f*ttan men det är så bra ändå. Sen har vi låten om kiss-sex. Han använder ordet f*tta väldigt ofta. Tror Rammstein släpper nytt snart. Hoppas texterna blir på tyska igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar