fredag 11 september 2015

Någon som vill ha en bebis?

Två nätter i rad nu har jag drömt om att jag är gravid. Jag har dock inte märkt det förrän väldigt sent, för sent för abort. Eftersom jag absolut inte vill ha barn har då adoption återstått. Tydligen får man i Sverige (i min dröm) själv vara med och välja föräldrar. Så vad gjorde jag? Jo jag la ut en förfrågan på Facebook om någon av mina vänner känner något par som ville ha en bebis. Jag var politisk korrekt också och öppen för homosexuella. Ingen av nätterna har dock lett fram till att jag fått reda på vilka som blev de lyckliga föräldrarna.
Så.. någon som vill ha bebis?

Näe jag är inte gravid. Har fastnat i att läsa gravidtrådar på Bukefalos bara. Det är liksom...så fint. De gör sommar/höst/vinter/vår-trådar och alla som ska ha barn under samma period samlas där. Några får missfall och faller bort under vägen, några har vidriga graviditeter och några mår hur bra som helst.Sen får de sina barn en efter en och lever lyckliga i alla sina dagar. Eller näe, för sen kommer allt prat om bajs, skrik, bajs, frågor om utveckling och bajs. Inte lika spännande, men resan dit är jätteintressant. Läser en tråd om de som försöker bli gravida också. Där samlas alla från de som försökt i flera år och nu får IVF till de som precis slutat med skydd. Där hurrar alla när någon blir gravid, sen gråter lite när de fått missfall och återkommer i tråden. Man håller hand när någon åker för behandling och allmänt stöttar varandra. Jättefint ju!
Så varför läser jag det, jag som då inte vill ha barn, tycker bebisar är rätt onödigt och sånt. Tja för att det är så fin stämning tror jag. Alla vill alla väl.
Sen lite sjuklig fascination för hur öppna folk blir. Det är som att kroppen inte är så "helig" längre. I tråden för de som vill bli gravida pratas det datum för ägglossning, flytningar som kan betyda saker, när man har sex, när man borde ha sex, mens osv.
I gravidtrådarna pratas barnbajs, ömma bröst, avslag (som jag inte riktigt vet vad det är) svamp, kräk, sex och mens.
Lite sjukt att en hel tråd vet när någon har ägglossning.. och att de då har sex varannan dag. Liksom.. udda. Jaja.. kvinnor.. Undrar om något liknande finns för männen?

Själv är jag förkyld, sådär så det fortfarande blir lite värre för varje dag. Först huvudvärk+ ont i halsen. Sen lite mer ont i halsen och feber. Nu småhosta och snorig, kallsvettas så kanske feber igen. Spännande att se hur det är i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar