söndag 20 september 2015

Undrar om min tand vet vad som är på gång?

Jag ska rycka en tand på tisdag. Den är helt död och urborrad. Valet var rotfyllning eller dra den. Med tanke på att den sitter längst in känns det som skitsamma så jag drar den. Den borrades ur i juni tror jag och har inte spökat alls sen dess (innan den borrades ur på en akuttid hade jag så ont så jag hade kunnat dra den själv.)
Hursomhelst, idag har den börjat värka. Ilar inte som när man har hål utan värker ända ner i benet. Känns som om den blivit för hög och jag trycker på den hela tiden typ. Börjar undra om den vet vad som är på gång och mina onda planer.
Jag har duktig ångest inför att dra den också. Kanske borde bett om lugnande, men då hade jag ju inte fått köra bil dit. Aja... den kanske värker så illa i morgon så jag gladeligen drar den på tisdag. Känns lite omotiverat så länge den inte gjort ont.

I morgon ska jag lämna in bilen för att se vad felet är. Tiden blev ändrad. Jag ber till gud att det är en sladd som lossnat eller nåt. Måste besikta innan sista sept också, känns ju onödigt om motorlampan ska lysa så måste jag ändå visa den igen sen. Bilar alltså.. de ska bara rulla. Man fyller på bensin, olja och spolarvätska, sen ska de bara funka. Jag kunde lämna den vid 10 i alla fall så kan jag gå till röda korset. Drygt om man varit tvungen att lämna 8 och sitta och rulla tummarna tills 10. SÅ underhållande är inte Fjugesta. Sen jobbar jag väl tills dom ringer så jag får hämta bilen. Kanske blir en lång dag, vem vet.

Vi behöver mer sol för övrigt. Mina tomatplantor har säkert 30 tomater på gång, men utan sol blir dom inte röda. å mer sol tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar