lördag 29 november 2014

Vem behöver väckarklocka när man kan vakna till den ljuva doften av bajs?

Inte lite bajs heller... ett helt jävla berg!

Sååå ja jag vaknade av den ganska oangenäma doften i morse. Tänkte att det var väl Bebis som gått på kattlådan, han är för korkad för att krafsa över det han gjort. Ibland går han över till lådan bredvid och krafsar lite för syns skull. Smart kille det där. Men det luktade lite väl mycket. Så när det hela blev outhärdligt släpade jag mig väl upp då. Jag såg att någon gjort sitt i kattlådan så tömde den, men lukten ville inte riktigt ge med sig. Jag gick in i vardagsrummet och där mitt på golvet låg ett berg av bajs. Alltså.. hur kan en hund få plats med så mycket? Jag fattar inte.

Hursomhelst. Zaxon var alltså dålig i magen. Han snodde en hel påse saltade nötter igår, typ jordnötter, mandlar, cashew och pistage. En hel påse nötter är visst inte nyttigt för en hund. Jag är bara glad över att det inte var diarré, det var bara en enorm, alltså hästbajsenorm, hög på golvet. Zaxon är ju 100% rumsren sen 11 år tillbaka och de få olyckor han gjort kan räknas på en hand och då har han varit sjuk. Så jag tror att magen helt enkelt la ihop och jag sov. Ja jag vaknade ju i alla fall och fick städa lite som start på dagen. En del vaknar till doften av nybryggt kaffe, jag vaknar till doften av hundbajs. Mysigt med djur.. jajamen.

Jag fick ju gå upp i dos i medicin här för ett tag sen och jag verkar ha vaknat till lite. Dessvärre har jag gått upp 3!!!! kilo! Jag har varit helt viktstabil sen januari så paniken kom direkt. Smarta jag bestämde mig då för att jag minsann inte tänkte lägga på mig fler medicinkilon och plockade bort den extra tabletten. Smart tänkt där. Det tog 2 månader att komma upp i en hel tablett för att jag är så känslig vid medicinförändringar. Vad händer då om man plockar bort allt på en gång tro? Jo det blev hela havet stormar i huvudet och jag gick runt sjösjuk och svimfärdig. Otäckt hur mediciner påverkar egentligen. Jag insåg mig besegrad och tog tillbaka den jäkla tabletten. Jag ska till doktorn nästa fredag så får rådgöra med henne då.
De här medicinerna är egentligen förjävliga. De ska få en människa att må bättre, men gör folk medicinfeta istället. Som mest gick jag upp typ 15 kilo på 2 månader. Det bara smällde till. Sen har man svårare att tappa vikt också. Jag skulle vilja bli medicinfri, men är livrädd. Så rädd för att må skit, få tillbaka panikångesten och allt. Men hur bra mår man av att vara medicinfet? Det ger ju också ångest. Jaja, vi får se hur det blir. Jag ska hålla koll på vikten och fortsätter den krypa uppåt så tänker jag plocka bort höjningen, fast kanske inte allt över en dag då utan lite stegvist. Eller så tar man bort allt på en dag, låser in sig i en vecka och ramlar omkull av yrsel men sen är det klart.

Jag behöver sol också. Vettigt väder, sol och inte vatten i luften. Det vore fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar