onsdag 8 augusti 2012

Jag beskyllde felaktigt doktorn för att vara idiot

Det var i själva verket apotekspersonalen som var inkompetenta den här gången.

Joo men skulle ju hämta ut medicin i fredags. Det är sånadära lyckopiller som fixar substansnivåer i hjärnan ni vet. Ganska bra att hålla sig på en jämn nivå alltså. Att sluta tvärt är inte att rekommendera. Men i fredags på apoteket tog det stopp, det fanns minsann inget recept. Hepp.. Jag fick då sluta tvärt, må skit hela helgen för att i måndags härja med avdelningen för att få ett nytt recept. Imorse ringde en doktor och sa att jag visst har recept på det läkemedlet, bara det att det är under ett annat namn/märke.

Tillbaka till apoteket idag då. Sa namnet och kassörskan tittar på mig och säger att det är ju inte samma sak. Jo säger jag, min doktor säger att jag ska ha det. 5 minuters datorknappande senare går apotekarien iväg och hämtar en ask, skiner upp i ett brett leende och säger att det visst var samma. Nähe? Hon hade ingen aaaaning om att det var samma då just det här märket används som sluta-röka-medicin främst. Men det är samma verkningsbara substans, bara det att man märkt att man slutar röka som biverkning. Synd att man inte slutar vara sugen på socker också. Anyhow... nu fick jag mina hjärnpiller som jag borde fått redan i fredags eftersom det fanns recept.

Att vara utan piller är lite som att vara sjösjuk, det gungar liksom och man tappar balansen, ibland blixtrar det till och susar i huvudet och man får ångestpåslag med ont i bröstet och svårt att andas då och då. Det är därför man inte ska sluta tvärt..men så har min helg sett ut. Tack för det apotekstanten! Men jag lärde henne ju nåt nytt.. slutet gott antar jag.



Jag har förresten fått en biobiljett för att jag var med i nån undersökning. Någon som vill med på bio? Mitt och Jennys bioliv stendog efter en film ungefär.
O förresten igen. Skyfallet när jag skulle in på apoteket var inte att leka med. satt i bilen i 10 minuter innan jag vågade mig ut men var ändå sjöblöt. Då slapp man tvätta bilen på ett tag. Score!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar