fredag 3 augusti 2012

Hur skaffar man fler vänner som vuxen?

Ja jag börjar ju komma upp i en aktningsvärd ålder och mina vänner stadgar sig. Några skaffar barn, en del gifter sig osv. Det de inte gör är att leva så som man gör när man är singel. Som ganska ensam singel kvar kan det lätt bli tråkigt då. Ingen att tvinga med ut på äventyr längre, ingen att bara göra ingenting med osv. Så skaffa karl då? Jaaa men om jag inte vill ha en karl då? Jag trivs bra som singel, är ganska mycket ensamvarg och gillar att bara tänka på mig.

Då kommer nästa steg. Utöka vänskaran. Grejen är att jag inte är särskilt social. Jag är väldigt mycket en enpersonsvän som hänger upp all energi på en person. Andra frågan är också var man hittar nya vänner som vuxen? Nytt jobb? Jo jag jobbar på den. Mer då? Jag gör inte särskilt sociala saker liksom. Är inte så himla social. Vill mest hitta någon som är som jag, så vi kan härja tillsammans.

Ilandsproblem? Jajamen! Men inte mindre sant för det. Jag har ju kvar vännerna, det blir bara att anpassa sig till ett nytt sätt att umgås. Där andra drar med sin partner har jag dragit med vänner. Nu gör de såna saker med sin partner och jag får göra ingenting själv. Det är tråkigt!

Nåja.. imorgon är det premiering. Jag tar med de trogna odjuren och känner ju folk där att tjöta med. Haha låter som jag är ensammast i världen och alldeles eländig, så är det inte. Jag måste vidga vyerna och umgås lite med alla vänner, istället för att umgås massor med en vän. Lite nya bekantskaper skadar inte heller. Det är så livet är, man blir vuxen, prioriterar annorlunda och anpassar sig.

Så..någon som behöver en ny vän att göra ingenting med? Åka till Rusta och kolla på skräp, kolla en dålig film och käka lite? Ja hör av er då..så gör vi ingenting tillsammans.


3 kommentarer:

  1. Kom nästa lördag då... och häng :) så får du träffa lite nytt folk + mig :D helt opretentiöst och utan några krav. Visst att jag fyller år men se det som förfest/häng helt enkelt :D

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra inlägg Terese!!!Bra funderingar som även jag tänker på o även stör mig på,som har familj o allt.Men för det behöver jag vara själv med mina vänner o INTE ta med barn och eller karl,det är väldigt viktigt för mig!!Men som sagt dom flesta har ju familj o svårt att få tiden att gå ihop,tyvärr så jag blir alltsom oftast besviken när folk inte kan prioritera ibland.Att prioritera vänner är jävligt viktigt o nåt som man absolut inte ska ta för givet!!Vänskap behöver också vårdas precis som ett förhållande om det ska funka o fortsätta!O det är underbart att göra ingenting med en vän!O vilken lång kommentar det blev ,kanske skulle skriva ett eget inlägg om detta ;O) !Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Ja man tappar ju inte sin egen identitet bara för att man blir mamma, fru eller sambo. Men en del glömmer bort det där. Löften bryts, man slutar höra av sig osv. Att få göra ingenting med en vän är ovärderligt, när man hamnar i stadiet då man bara umgås när man gör nåt speciellt, då är det kört. Kram på dig!

    SvaraRadera