onsdag 8 augusti 2012

And mother of the year goes to...

Hade tråkigt igår och fnulade runt lite på nätet som jag då brukar göra. Som vanligt hamnade jag i de konstiga vråarna av nätet, vilket jag också brukar göra. Hursomhelst hamnade jag på en blogg, en ung mamma som..ja.. det naturliga urvalet enligt Darwin har visst missat lite.

Det som jag då reagerade mest på var att den här människan tyckte det var en bra idé att göra mos genom att använda chips. Potatis som potatis liksom? Hon hade ingen potatis hemma så hon tog chips, blötte upp i kokande vatten, tillsatte grädde och serverade det sen till sin 1-åring. Fast det var ju ungens favoritchips..för det har väl alla barn som 1-åringar?
Damen själv ska nu gå på vattendiet. I 21 dagar. Enbart dricka vatten. Ja det verkar hälsosamt...eller? Innan hade hon visst gått på mjölkdiet där endast mjölk stod på schemat, innan det lchf och innan det vlc. dieterna avlöser varandra. Just ja, hon har dessutom  käkat bröstförstoringspiller som hon är säker på att de funkar. Att hon skiftat i vikt under de 6 månader som gått mellan bilderna så inte bara brösten växt, utan även magen, det hörde visst inte till saken.

Så, då har vi här en ensamstående mamma som inte gått klart gymnasiet, inte har ett förhållande med pappan längre, funderar på att göra slut med nuvarande pojkvän ungefär varannan vecka och verkar ha en familj som är galna.. Kan vi inte införa lämplighetstest innan folk får föröka sig? Snälla?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar