måndag 9 maj 2011

Allsång på jobbet, lite otippat

Första dagen på nya jobbet avklarad. Min hjärna är helt slut. Men det känns bra.

Vi hade allsång på lunchen, ledda av husets egna manskör. Det har nog aldrig hänt förr.
Nej men det känns bra. Tycker min kollega/gruppledare är störtskön. Hon jag ska ersätta är jättemysig så det är väl synd, men de på försörjning verkar rara också. Huset vi jobbar i är gigantiskt och fint. O jag har 1.6 mil till jobbet, förut hade jag 7.5. Lite skillnad.. det tog mig 15-20 minuter att åka.
Vi har en jättefin matsal som också är cafeteria. Superbra om man inte hinner fixa matlåda.

Jag har redan massa bokat i veckan o det känns ju också bra. Jag är nöjd helt enkelt. Bra vibbar hittills men jag är gruvligt trött. Har sprungit runt och hälsat på massa folk jag redan glömt namnen på, sorry!

Oh.. o idag gjorde jag potatismos. Fatta den! Jag kan inte göra mos, har aldrig lyckats, men idag blev det ätbart. Så det blir mos och någon variant på fiskgratäng nu i 2 dar. Gottigt!

Ahjust.. Vår cowboy i stallet blev övermodig igår och tänkte rida Garre alldeles själv. Det gick inte bra. Han kom upp, han sitta lite, sen fick han hjälp av Garre att käka grus. Han vet inte riktigt vad som hände, prasslande löv, spänd ryttare, tomtar på loftet. Det är bara att spekulera. Det gick bra i alla fall. Vår cowboy fick skrapsår och är säkert öm i kroppen idag. Jag o Jenny får kravla upp på Garrelito igen på onsdag. Jenny gick massa varv med honom i lördags utan problem.
Vår cowboy hade lånat hennes travhjälm o skärmen gick lite sönder. Tur han hade hjälm! Ni får kolla hennes blogg o se om bilder kanske dyker upp. Länk finns på min sida till höger nånstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar