lördag 14 september 2013

Stackars Zaxon får stå ut med eländiga klubben

Varken jag eller Pixie är på topp just nu. Jag har en förkylning på gång med halsont och dessutom allmänt krånglande mage just nu.
Pixie har börjat löpa och är en riktig surkärring. Inget passar damen. Hon muttrar och gruffar, sparkas och klagar. Man får inte ta i henne, man får verkligen inte råka stöta till henne när hon sover, det är knappt man får titta på henne vid fel tillfälle.
Överkänslig och ynklig är hon också.

Mitt i allt har vi då Zaxon. Stackarn.. han får stå ut med två ynkliga o gnälliga sambos. I morgon ska jag iväg på barnkalas så då slipper han mig en stund i alla fall.

Idag går sympatierna till Zaxtax alltså. Katterna kan ju hålla sig utomhus i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar