måndag 16 september 2013

Kan man vara mer disträ och borta i huvudet?

Jag var hos syster på barnkalas igår. På väg hem stannade jag till vid OK/Q8 och åkte sen hem och dog lite i soffan.

Så döm om min förvåning när polisen i Karlskoga ringer idag och berättar att de har min plånbok. Eh va? Jag hade ingen aning om att den var borta. Jag hade handväska igår och trodde väl bara att den var i väskan. Men se det var den inte, för den var kvar i Karlskoga.

Polisen hade ringt mamma först också och skrämt upp henne. Jag har bett att få plocka bort mitt nummer från eniro osv. Jag trodde polisen hade andra vägar för att få tag på folks nummer, jag har inte hemligt nummer eller så.  Men det kunde de tydligen inte. Så de ringde mamma och sa att de var från Karlskoga och frågade om de hade en dotter.. ja jag då. Mamma trodde såklart att nåt hade hänt.

Jaja, i morgon får jag åka och hämta den. Jag ska vara i stallet på morgonen för att möta upp hovslagaren så efter det får jag ta en tripp till Karlskoga.
Tur att huvudet sitter fast. Jobbigt att få in ett huvud till hittegods liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar