lördag 1 juni 2013

Lite livsenergi helt plötsligt

Jag har faktiskt blivit lite mer pigg just nu. Stallet känns riktigt roligt igen, jag kan nästan längta dit vissa dagar. Att följa med Jenny och Dessie på cykel, med hundarna i högsta hugg, är så sjukt roligt. Att klappa de andra sociala monstren i hagen är urmysigt. Det är ROLIGT helt enkelt. Hundarna får följa med och härja runt, alla är lyckliga och glada.

Idag började dagen med stallfixardag i Dessies stall. Vi fixade ny hage. Det var jätteskönt ute, varmt men lite vind så det var uthärdligt. Jag har tom blivit solbränd, sug på den ni. Eftersom Jenny skulle jobba på e.m. och jag fortfarande inte har fått bilen från världens sämsta verkstad, fick vi ge upp runt 12. Jag tror jag är lite knäpp som tyckte det var mysigt att pyssla lite.

Jag har blivit mycket mer aktiv på sistone, sjukt aktiv för att vara mig. Jag gnäller inte ens när hästarna står längst bort i stora hagen.. fast det är lite onödigt förstås. Jag hatar inte solen och värmen heller just nu, får se hur länge det håller i sig.

Nu ska jag bort några dagar och Jenny ska vara hundvakt. Jag har sån sjuk ångest över att lämna hundarna. Pixie har ju aldrig varit ifrån mig. Första gången jag lämnade Zaxon hos föräldrarna ringde jag hem varje dag och frågade om han var okej. Usch.. det går ju säkert alldeles finfint. Det är ju inte för att jag tror att Jenny ska förvandla dom till monster på tre dagar, det är bara separationsångest deluxe. Katterna går bättre för de är ju ute mycket nu ändå.

För de som har lösenord HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar