fredag 14 juni 2013

Sämsta bilverkstaden ever

Ni kanske läst om mina frustrationer gällande bilverkstan? Jag fick körförbud på bilen efter besiktning och lämnade den till verkstan. "Inga problem" sa dom... 3 veckor senare fick jag hämta bilen. Kul när man bor på landet liksom.

Jaja, allt skulle vara klart och fixat. De släcker tvåor och besiktar. Trodde jag.
Igår var andra gången jag körde bilen och ABS-lampan, som verkstan åtgärdat, lyste så fint så. Hela turen, även när bilen varit avstängd ett tag. Kul! Har man betalat över 7000:- vill man väl ha ett ordentligt jobb.

Såå jag ringde verkstan idag. Först fick jag höra "oh jag har försökt nå dig överallt, kollat eniro och inte hittat ditt nummer". Jaha? De hade ju numret innan jag hämtade bilen. Jaja.. tror ni bilen är besiktad och klar? Nej..inte alls. Jag måste göra det själv.  Kul att de sa det när jag hämtade nycklarna och extra frågade om den är besiktad och klar.
Jag förklarade att ABS-lampan lyste, trots att de "åtgärdat" det hela. Så jag kan inte besikta om bilen förrän de fixat det på riktigt. Nästa vecka ska jag köra in bilen och de skulle kolla den när jag väntar. Jag förklarade att jag bor på landet och inte kan klara mig utan bil i flera veckor igen (särskilt som 2 av de där 3 veckorna bara innebar att bilen stod på deras parkering, de hade inte ens tagit in den förrän efter 2 veckor), jag förklarade också att jag inte tänkte betala ett öre för det. Det är deras slarv, jag har papper på att de fixat det, då är det inte mitt problem.

Så jag rekommenderar absolut ingen att uppsöka Örebro Bilservice. Inte om ni inte vill ha bilen på deras parkering i en evighet, bli lovad saker som inte uppfylls och få taskig reparation. Kul att de sagt att bilen var besiktad och klar. Då hade jag åkt runt med en bil med körförbud snart.

Inte nöjd!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar