lördag 7 juli 2012

Trötta badhundar

Snälla Jenny bjöd på födelsedagslunch idag. Det blev en sallad på Enellys som var SÅ god! Åk dit!

Efter det hamnade vi på ICA och sen styrde färden till hundbad. Vi hade med alla tre hundarna och de spenderade tiden på lite olika sätt:
Tyra sprang, sprang och sprang. Men jo i vattnet också, galopp hit och dit så det sprutade vatten och sand.
Pixie duckade för Tyra. Hon drack vatten men försökte mest undvika att bli nersprungen haha. Hon behöver hjälm och skyddsdräkt stackarn.
Zaxon var den enda som badade och simmade. Yay..den som har mest päls och därmed plockar med mest grus hem är den enda som fattar hur man badar.

Hursomhelst är Pixie såhär trött nu. Jag tänkte bjuda bild på Zaxon också men han har lagt sig i sängen på övervåningen, Jag vill inte se grusbadet som kommer vänta mig vid sängdags så jag undviker sovrummet så länge det går.

Just ja, vi svängde förbi stallet också. Hästarna är ju alla äckliga flugors buffé såhär års. Så nu fick jag nog och slängde på Dido sitt flugtäcke. Polly fick också ett täcke och jag tänker sno Jennys bild på hur Polly såg ut sen jag inte kunde motstå suget att mixtra lite med utrustningen. Pollboll var INTE nöjd medan jag och Jenny stod och skrattade oss fördärvade.
Hmmm..undrar varför??
Men visst ser hon ut som skolans mattant lite?


Imorgon kanske det blir en sväng till stallet, eller be snälla Jocke kolla vad som felar med min bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar