tisdag 3 juli 2012

Nej promenader är inte njutbart

Idag fick jag ryck och tänkte ge mig på min gamla promenadrunda. Den går runt ett gärde typ så 3/4 är grusväg, man kan ha hundarna lösa på 2/3 av gruset. Sen är en sträcka på en vall mellan två gärden. Så på ena sidan är det stenmur och dike, på andra sidan är det dike. Vallen är väl lagom för en traktor att få plats. Sist jag gick där var det nerklippt och fint. Det var det inte idag kan man säga. Det var gräs upp till midjan.

Jag kunde väl ha vänt, men jag är för lat och vägen tillbaka skulle bli mycket längre. Så vi gav oss ut i gräset. Zaxon gick först och plöjde på, Pixie fick skutta fram och jag lufsade efter. Då och då stack Pixies ljusa huvud upp ur gräset när hon skulle kolla var jag fanns. Efter vad som kändes en evighet och 7 svåra år kom vi fram ur bushen. Då såg jag att Pixe hade tappat sitt halsband. Det måste ha fastnat i snåret nånstans. Hepp.

Pixie som knappt kan kissa om det regnar har för övrigt inga som helst problem med att hoppa i vattenfyllda diken. Men hon är jätteduktig att ha lös. Hon håller koll på mig och är inte mer än några meter ifrån. Rätt vad det är kommer hon och studsar upp på mig haha.
Jag är mörbultad. Min rygg gör så ont så det känns som jag ska dö. Men det som inte dödar..bla bla ja ni vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar