lördag 21 juli 2012

It´s murder on the kitchen table

Ja det såg så ut i alla fall efter dagens blodbad. Som om nattens ångest med kotlettben inte var nog, har Fjant också ett sår på svansen som blöder, blöder och blöder. Jag lyckades jaga rätt på honom och snälla Jenny kom och assisterade. Köksbordet fick bli undersökningsplats, Fjant rullades in i handdukar, jag höll i och Jenny gjorde rent så gott det går. Fjant var INTE glad alls.

Såret ser misstänkt mycket ut som om det blivit en ficka liksom, men blodet som kommer ut är rent och fint om man nu kan säga så. Det slutar ju när han är still men såret går upp igen när han rör sig. Återigen ringde hönsmamma till veterinärjouren för rådgivning. De ordinerade sårtvätt, stillhet och krage. Så just nu sitter Fjant i en transportbur och är jätteledsen. Tänkte sätta på honom krage och stänga in honom i badrummet över natten. Då får han vara ifred från både hundar och de andra katterna. Så får vi se hur det ser ut i morgon. Han äter som han ska så han är inte allmänpåverkad.

Jag får se om jag åker in till veterinär imorgon eller avvaktar. Beror på om det blöder eller börjar komma var eller så. Får hoppas kisse håller sig lugn.

För mig som ogillar blod så är inte synen av ett blodigt köksbord så härligt. Men man får ta det helt enkelt.

Stackars Fjantkatt-skatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar