söndag 29 juli 2012

Jag är ett datageni! Eller...?

Nej inte så mycket faktiskt. Men ibland låtsas jag att jag är det. Nu har min dator kukat ur (ursäkta språket mamma) ett tag och jag fick psykbryt igår. Så, in på alla nerdsidor som finns och kolla upp hur man snabbar upp datorn och får den att må lite bättre. Jag gjorde lite diskrensning, diskfragmentering och tog bort lite inställningar som bara är till för att göra utseendet vackert. Sen gick jag in och skulle avregistrera massa skitprogram som jag inte använder. En del har jag laddat hem för att testa, andra har följt med på köpet när man laddat hem ett annat. Men nu skulle det rensas.

Sagt och gjort, jag plockade bort det som inte används, såg nåt konstigt som jag inte kände igen och tog det också. Nämen hoppsan! Det var visst ett program man måste ha för att nätverkskortet ska fungera. Härligt! Inget internet för mig alltså så kunde ju varken googla problemet eller ladda ner det jag behövde. Efter ett tags svärande så hittade jag hur man gör en systemåterställning till hur datorn såg ut några timmar tidigare. Så..det ordnade sig. Tack och lov!

Vad lärde vi oss? Lek inte datanörd om du inte vet vad du gör (eller bor granne med en datanörd som kan rädda dig vid behov).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar