söndag 22 juli 2012

Det var en gång en varböld som varade

Fjants böld är finare idag. Det vätskar massor fortfarande men det kommer inget var utan mer utspätt blod. Lite slemmigt blod liksom, men inget gult var och det luktar inte illa. Jag har fått göra rent ordentligt och man ser som en krater i svansen där bölden varit. Jag har klämt lite runtom och visst är han svullen men huden är inte spänd så som det brukar vara när det är varfyllt. Man kan klämma och det buktar liksom.

Jag pratade med veterinär idag igen och de tyckte jag skulle fortsätta håla rent och hålla såret öppet så all skit kan rinna ut. De trodde inte jag behövde in till veterinär nu. Det veterinären gör är ju att öppna och dränera bölden, men bölden är ju öppen och vätskar ur sig själv. Hon sa också att de är väldigt restriktiva med antibiotika och Fjant äter och dricker, spinner när man kliar magen och är alert. Han är förstås eländig, men jag tror det mest beror på tratten och selen har får ha på sig.

Så hoppas det går framåt och läker. Annars får man åka in. Jag har mina katter försäkrade så det är ingen fara.

Ne nu ska jag äta frukost. Har suttit med Fjant tills nu så jag är svinhungrig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar