lördag 21 juli 2012

Det kommer bli en ångestfylld natt i torpet

Jag mitt klantarsle hade lämnat ben från två kotletter framme. När jag lämnade hundarna ensamma förut idag var det någon eller några som käkade upp dom. De har mått bra hela kvällen, åt sin kvällsmat vid 21 och har mest slöat.

Men nu när jag skulle i säng såg jag en liten pöl med spya i sängen. Det var typ gult slem med pyttelite blod i. Jaha..panik direkt då. Jag klämde och kände på hundarnas magar och fick ingen reaktion. Har ringt Strömsholms djursjukhus och fått rådet att avvakta men hålla koll. Så..det kommer bli en sömnlös natt kan jag lugnt påstå. Jag vet ju inte vem som spydde, har 3 katter inne också. Gaaah!! Ångest! Helst vill jag kasta mig in till veterinären, det vill jag alltid när de är sjuka.

Jaja, sitter i soffan nu med lillhunden sovandes intill mitt ben och gammelhunden i andra soffan. Vi får se hur natten artar sig. Håll tummarna!

Orolig hönsmamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar