fredag 23 mars 2012

Jävla tussilagosar och annat blomstrande skit

Jag och min trofaste vårhatare lämnade vår grotta på
dagtid idag. Vi var tvungna att bege oss in till staden då jag hade date med herr doktor och doggelito skulle vara fotomodell. Jag tar på mig vinterjacka och sätter på doggelito hans nyinköpta täcke. Jahapp, vad händer? Jo vi har typ 14 grader varmt och strålande sol. Svetten rinner på mig och hunden flåsar. Inte nog med det, överallt längs vägarna växer det jävla tussilagosar också. Som ett hån mot oss vårhatare sticker dom fram bland det döda gräset, lyser starkt knallgult så det sticker i ögonen och irritationen får mig att nästan köra i diket.

Inomhus var ju inte svalare med vinterjacka direkt. Ännu mer svettig blev man, först hos doktorn och sen hos fotografen (ni får se bilderna sen). Så begav vi oss hemåt äntligen. Då ser jag att min rabatt också hånar mig. Jag har bara lämnat huset i skydd av mörker men nu ser jag dom jävlarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar