tisdag 27 mars 2012

Förgiftade korvar i skogen känns ju smart

Försökte döda varg med förgiftade korvar

Dalapolisen hittade tydligen 10 korvar i skogen, innehållandes cyanidpiller. Seriöst!?!
Ok, dels är det en KORKAD plan eftersom de där korvarna lika gärna kan ätas upp av fåglar, björn, räv, någons älskade hund eller katt. Sen är det också en korkad plan.. punkt.

Jag vill inte ens hoppa in i vargdebatten men det känns svårt att kommentera idiottilltaget utan att göra det. Så min alldeles egna ståndpunkt är: låt för fan vargarna vara ifred. De var här före oss, de hör hemma i vår natur och om vi inte kan anpassa oss efter naturens regler så får vi hålla oss därifrån. Ge stöd till vargsäkra stängsel istället så slipper boskap dödas. Att jakthundar hamnar i konflikt tycker jag är synd men ändå en kalkylerad risk. Släpper jag min hund lös nära en trafikerad väg kan jag inte skrika om bilförbud om hunden blir påkörd. Alltså, släpper jag hunden lös i skogen utan uppsikt kan den råka illa.
Katter förlorar sina slagsmål mot räv rätt ofta men jag ser ingen rävhatarliga. Rävar sprider dessutom skabb och annat.

Jag tycker vi får inse att vi har kommit in i naturen, den var här först och det är vi som ska anpassa oss.
Varghatare borde med andra ord få käka sin egna cyanidkorv.

1 kommentar:

  1. Åh dessa satans varghatare!!!Bra skrivet,i vanlig ordning!Håller med i allt!

    SvaraRadera