fredag 8 juni 2012

Mina ridmuskler har dött

Tog en tur med Dido på ridbanan idag. Vi körde lite volter och skänkelvikningar, Jag kan snabbt konstatera att alla mina fina benmuskler har gått i dvala. Jag kämpade så det gjorde ont i mina ben. Den hästen ger ingenting gratis. Så fort man släpper efter och bara sitter så stannar han. Så jag får med andra ord slita som ett djur både för att få honom att överhuvudtaget röra på sig, sen ska man få honom att böja på sig också. Mina ben är helt slut, till slut orkar de liksom inte mer.

Planen är att försöka få in ett pass på ridbanan i veckan. Dido är smidig som ett kylskåp ungefär så han behöver det och jag är otränad som en soffa och behöver det också. Om det nu håller hela sommaren så kommer jag ha benmuskler av stål sen.

Nu ska jag lyxa till det med revbensspjäll. Imorgon blir det stallet igen, men då är det trav som gäller. Sen ska hundarna få en träningsstund minsann.

Ha det gott!

Okej, jag kanske inte får riktigt såhär musklade lår, hoppas jag.

2 kommentarer: