onsdag 6 juni 2012

Blod, svett och tårar

  
Ja jag red ju Dido idag, sötnisse. Sen skulle Jenny sko om Polly då det var dags för nya dojor. Polly är inte helt enkel att sko då hon helt enkelt är tjurig och tvär. Hursomhelst skötte hon sig hyfsat, Jenny kämpade som ett djur med svetten rinnandes. Så på höger baksko, när hon hade två slag kvar på sömmen, vägrade Polly hålla uppe sitt ben längre. Sömmen rev sönder Jennys tumme och blodet forsade. 
Jag älskar inte direkt blod och det blödde helt galet mycket. Jenny gick direkt till kranen och sköljde av tummen, jag ringde mamma som är sjuksköterska för att fråga vad vi skulle göra. Vi fick på ett tryckförband och slutligen stillade sig blödningen lite. Jenny, den galningen, gjorde klar den där skon innan vi drog. Färden gick till apoteken för att inhandla stripes att tejpa ihop såret med. Jag fick leka sjuksköterska igen och nu hoppas vi på att det läker fint. Såret var riktigt äckligt, man såg ju fettlagret och det ville liksom tränga upp ur såret. Blä!
 

Det var dagens bravader. På söndag blir det ridning igen, på lördag trav och hundträning och söndag ev hålla Jenny sällskap i stallet. 

Jag kommer för övrigt ha dödens träningsvärk i morgon efter dagens ridtur. 
Natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar